Cuma, Ağustos 10, 2012

HERKESLE DOST OLMA

 “Bak DOSTUM!..

         Câhil ile dost olma;
İlim bilmez, İrfan bilmez, Söz bilmez, Üzülürsün.

Saygısızla dost olma;
Usul bilmez, Adap bilmez, Sınır bilmez, Üzülürsün.

        
Aç gözlü ile dost olma;
İkram bilmez, Kural bilmez, Doymak bilmez, Üzülürsün.

          Görgüsüzle dost olma;
Yol bilmez, Yordam bilmez, Kural bilmez, Üzülürsün.
           Kibirliyle dost olma;
Hâl bilmez, Ahvâl bilmez, Gönül bilmez, Üzülürsün.
           Ukalâyla dost olma;
Çok konuşur, Boş konuşur, Kem konuşur, Üzülürsün.

          Nâmertle dost olma;
Mertlik bilmez, Yürek bilmez, Dost bilmez, Üzülürsün.
         Bak DOSTUM!..
- İlim bil, İrfan bil, Söz bil.
- İkram bil, Kural bil, Doyum bil.
- Usul bil, Âdâp bil, Sınır bil.
- Yol bil, Yordam bil.
- Hâl bil, Ahvâl bil, Gönül bil.
- Çok konuşma, Boş konuşma, Kem konuşma.
- Mert ol, Yürekli ol.

- Kimsenin umudunu kırma…
          Bak DOSTUM!..

SEN, SENİ BİL, SEN SENİ; ÖMRÜNCE YETER SANA!..”

ŞEYH EDEBALI’NIN GÖNLÜNDEN, GÖNÜL DOSTLARINA BİR SUNUM.

Kİ DOSTLUKLAR SAMİMİ VE İÇTEN OLSUN. 

 

            Un sizden, su sizden, emek sizden, fırın sizden, ateş sizden. MAYA  zamanın derinliklerinden.  Hamlık bizden, pişmek bizden, yanmak bizden İNSAN için, dostluk, kardeşlik, ahde fefa hepimizden.

            Söylenmişlerin üstüne söz söylemek bana düşmez, ancak söylenmişlerin yaşaması, ayağa kalkması için paylaşmak gerekir. Sizlere ulaşması gerek. Sizlere akılcılk yapmak, benim işim değil. Benim işim;  güzelliklere, akılcı işlere, onurlu işlere, bilimsel yaklaşımlara, ulusal değerlere NAKİLCİLİK yapmak.

            Herkesin üç koyunu, beş keçisi beni bağlamaz. Beni bağlayan koyunların, keçilerin nasıl elde edildiğidir. Ben çalayım, çırpayım, hakkın huzuruna  affet beni diyerek utanıp sıkılmadan ondan af dileyeyim. Siz olur diyorsanız bilemem.

            “HAFIZA_İ BEŞER; NİSYAN İLE MALULDUR.”(İnsan hafızası, unukanlıkla sakattır.)  Geçmişin başarılarını unutmak mı işimize geliyor, yoksa bizim ULUSAL ZENGİNLİKLRİMİZİN; TARİHSEL BAŞARILARIMIZI GÖLGELEMEK İÇİN çalışanları görmezlikten gelmek işimize mi geliyor. Anlamak olası değil.

            Kutsal günleri yaşıyoruz.  Yaşamaktan ötesi, bu kutsal varoluş günlerini yok sayarak yaşamak, tarihin derinliklerinden gelen düşünceyle; YOK OLUŞUN BAŞLANGICIdır.

           

 

 

 

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home